Dan före dan före dopparedan...


Nu börjar det verkligen närma sig och jag tror jag har allt klart inför julen. Klapparna är inköpta, godiset är klart och granen är klädd - så nu får julen komma!

Jag upplever att december gått superfort i år, men ändå har allt liksom flytit på ovanligt bra. Julkorten var klara i god tid, julklapparna var helt plötsligt bara inköpta och allt har gått smärtfritt och utan stress. Har hunnit baka pepparkakor med familjen och traditionsenligt julgodiset med Angelica.

Har också hunnit julpyssla lite, mest på jobbet i och för sig, men det är nog så trevligt. Bland annat gav jag mig på att försöka göra en egen variant av Ylva Skarps julgranar. Särskillt lika blev de ju inte, men jag gillar den i alla fall. I eftermiddag hoppas jag hinna pyssla lite med en lufttorkande lera jag köpte förra veckan hos Konstnärsshopen.

Det bästa med att slippa stressa var dock att vi hade en hel kväll över så vi hann ta hem mormor och Henry igår. Vi hade en jättemysig kväll med middag, glögg och så provsmakade vi julgodiset. Nu ska jag plugga lite medan Samuel är på anställningsintervju - håll tummar och tår! : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0