Ugglor

 
 
 
 
 
 
Inspirationen till att blogga har inte försvunnit. Däremot har stressen satt sina klor i mig de senaste 2-3 veckorna. Vi har en stor omorganisering på gång på min arbetsplats och jag vet inte riktigt vad detta kommer att innebära för min del. Antingen kan resultatet bli toppenbra, eller ett stort steg tillbaka. Förhoppningsvis kommer besked snart.
 
 
Värre är att vi haft en incident på jobbet för två veckor sedan. Detta har resulterat i både en stress i arbetsgruppen, men också oro och brist på trygghet hos ungdomarna vi arbetar med. Arbetsklimatet är med andra ord långt ifrån på topp just nu. Jag har dock lovat både mig själv - och min nästan lika stressade man - att försöka dra ner på tempot, sluta arbeta övertid och hitta lugnet igen. Så nu är det skräpning! ; )
 
 
Slut på klagandet - Måste bara visa upp dessa söta små ugglor som jag pysslade ihop för ett par veckor sedan. Hittade inspirationen på nya favoritsidan Pinterest. Ugglorna blev en stor hit på jobbet och ungdomarna gjorde superfina egna varianter förra veckan. Det bästa är att allt material som krävs är en toapappersrulle och en tuschpenna - perfekt även för dig som saknar pysselfingrar! ;) 
 
 
Ställ helt enkelt rullen på ett bord. Tryck med fingret lätt på ena kanten så att den viks inåt. Gör precis samma sak på motsatt sida, så kanterna läggs omlott. Sen är det bara att måla. Inget lim, inget kladd!
 
 
 
Bild: Privat

Kommentarer
Postat av: anness design

Underbart söta ugglor!
Ja, jag funderade på att använda de sifferstämplade pepparkakorna till adventsljusstaken. Men, jag får se :)
/Anne

2012-11-27 @ 23:39:38
URL: http://www.anness.se/blog
Postat av: anness design

Oj, nu svarade jag på fel fråga! Jo, måtten är köpta på ikea, förra årets. Vet inte om dom finns i år också.
/Anne

2012-11-27 @ 23:41:32
URL: http://www.anness.se/blog
Postat av: Ida

Det där ska jag ta med mig till mina fritidsbarn!! Tack för tipset :)

2012-11-28 @ 07:27:36
Postat av: Sofia

Hej vännen, vad fint du gjort på bloggen! Är också lite sugen på att göra nytt på bloggen, nu då man fått lite nyinspiration att blogga! :-) Känns som det var länge sedan vi sågs nu, vad tror du om en prommis till veckan? Kram

2012-11-28 @ 21:09:31
URL: http://mittlillamirakel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0