Sista pusselbitarna på plats




Nu är planeringen verkligen i full gång angående fredagens examenskalas. Det ser ut som att det är ett helt gäng med släktingar och vänner som kommer att ta vägarna förbi för att gratulera. Bakning är ju min starkare sida i köket, därför är det i ett sånt här läge, då vi tänkt bjuda på mat, skönt att ha mammsen. Hon har varit här ikväll och tipsat och trixad både kring vad man kan bjuda på och hur man ska beräkna hur mycket som går åt.

Lite bakat blir det nog också. Tänkte ha två olika tårtot, några tips? Eventuellt om jag hinner tänkte jag ersätta den ena sorten med cupcakes, men vi får se hur det blir med det! : )

Uppdatering: Det blir två sorters tårta och inga cupcakes! : )

När jag fikade med mina klasskompisar igår märkte vi verkligen hur olika stort alla gör det här med examen. En del har inga anhöriga på cermonin och andra har halva släkten. Vissa har stora kalas medan andra kommer att gå ut och äta med föräldrarna och andra bara gå ut och ta en öl med kompisarna. Jag tycker (som ni säkert förstått)att det är något man ska få fira ordentligt, hur många gånger läser man till en examen på universitetet? I min släkt är det dessutom bara en av mina kusiner som gjort det förr, så då känns det lite mer märkvärdigt... Hos oss är det öppet hus, så den som vill får komma förbi! : ) 



Bild: Kiss by Kris

Kommentarer
Postat av: muminmamman

Grattis till Examen. Hoppas att det känns lika skönt som det bör vara. Kram :)

2011-01-16 @ 10:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0