Från det ena till det andra


Oj vad dåligt det är med uppdateringar här! Jag ska verkligen försöka skärpa mig lite : )  De senaste två veckorna har livet kretsat kring jobb, både nuvarande och förhoppningsvis framtida, fortsätt hålla tummarna i ungefär två veckor till!  : )

Vi har också insett att nu när vi båda jobbar i stort sett heltid och kommer hem ganska sent många dagar, så har vi prioriterat bort vår tidigare ganska nyttiga livsstil. Så nu har vi med lite inspiration från Sofia börjat byta ut fredagschipsen och snabba middagar mot lite bättre alternativ. Oj vilken skillnad det gör för humöret och orken! Vill också förtydliga att målet inte är att gå ner i vikt utan just att bli lite piggare och inte använda socker som bränsle för att orka jobba. : )

Förra helgen fick jag tänka om lite då vi fick besök av Samuels syster med familj. Bakade en äppelkaka enligt GI och även om vaniljssås inte hör till nyttigheterna riktigt så fick det bli den veckans lilla fusk!  ; )

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh det där såg inte dumt ut! Vi har varit duktiga och nöjt oss med bär med kesella, jordnötter och liiite mörk choklad de senaste veckorna, men nästa helg tänkte vi unna oss lite "riktigt" gotta ;-)

Bara mer motion som ska till! Kanske vi kan gå nån prommis nån kväll senare i veckan? Börjar ju jobba imorgon vilket innebär lite mer lediga kvällar för mig!

2011-02-28 @ 14:24:03
URL: http://mittlillamirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0