Det ljusnar




Oj vad långt det har blivit mellan inläggen den senaste tiden. Det gör ju att man inser att händerna kanske varit lite väl fulla den senaste tiden. Jag kan dock stolt meddela att jag gjort lite förändringar i tillvaron för att minska på stressen. Jag blev erbjuden att lägga om lite tid på jobbet till heldag på måndagar, istället för kväll både måndag och tisdag, kändes jätteskönt så jag tackade omedelbart ja. Det blir lite mer timmar, men på dagtid! Detta  gjorde också att det blev lite mycket att läsa 150%, så nu gör jag som alla andra och läser bara 100%. Ibland vill man mer än kroppen orkar, då känns det skönt att kunna sätta stopp! : )

Men jag har ju inte bara irrat runt som en yr höna - I helgen så åkte jag till Uppsala och hälsade på Ida, vilket var precis så trevligt som jag trodde det skulle bli! Vi hann med både shopping, teater och en massa surr innan jag åkte hem igen. Var dock ganska skönt att komma hem från regn och slask till -10 grader och massor av snö. Jag är nog en norrlandstjej trots allt! : )

Lite loppisar och annat har jag också hunnit med de senaste veckorna. För två helger sedan hittade jag dessa fina och stora glasburkarna som nu står med blockljus i, på golvet i vardagsrummet och lyser upp tillvaron. Har också investerat i en ny fönsterlampa i köket som jag ska fota då ljuset är lite bättre, riktigt fin är det i alla fall! : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0