Ledig dag




Idag har jag äntligen en ledig dag. Känns som att jobbat verkligen varit mitt andra hem den här veckan, så idag tänkte jag passa på att verkligen njuta av att vara hemma en stund innan jag ska jobba igen i helgen. Kan ju absolut inte klaga på vädret heller, idag blir det en dag ute på altanen och kanske lite pysslande i trädgården... Misstänker nämligen att ogräset inte rensat sig själv medan jag jobbat!

Inte ens middag behöver jag tänka på idag, då vi hade turen att bli bjudna till mormor och Henry på middag ikväll. Tänkte också passa på att spana lite i mormors trädgård då vi är där... Jag tänkte få lite inspiration när det gäller blommor eftersom det just nu mest finns ätbara saker i vår lilla trädgård.

På bilden ser ni vårt krusbärsträd som vi valde att plantera i kruka eftersom det inte blir så mycket större än så här om jag förstått saken rätt. För övrigt finns det också jordgubbar, hallon, smultron och snart lite kryddväxter att tugga på. Även om jag misstänker att vi inte kommer att få smaka på alla sorter den här säsongen känns det som en bra grund inför kommande år! : ) En vacker dahlia som jag faktiskt fått av just mormor stoltserar dock på altanen på baksidan. Den är alldeles full med stora rosa blommor som ni kanske ser bakom trädet på bilden! Har också hämtat lite plantor från mammas odling som jag hoppas resulterar i vackra blomster inom kort.

Nej nu väntar istéet och solen på mig, hoppas ni också får en härlig dag! : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0