Jobbar på




Samuel påbörjade sin semester i veckan, detta har hittills inte inneburit särskillt mycket vila då han omedelbart satte igång med arbete hemma istället. Han har hittills rivit vindskyddet på baksidan och även  vår entré på framsidan. Idag slipas det färg och i eftermiddag ska vi inhandla virke för att bygga upp allt igen. På baksidan kommer vår tomt att utökas med nästan 2*2meter då vi flyttar planket lite... Inte så mycket som vi först hoppats på, då grannen kom och bad oss att inte flytta det hela vägen till tomtgränsen, eftersom det tar bort nästan all hennes sol så hade vi inte hjärta att göra det... men lite skillnad blir det ändå! Just nu funderar vi på att nästa år antingen lägga plattor eller vitt grus på denna yta. Älskar kontrasten mellan sten och trä. Jag har dock ännu inte fått en klar bild i huvudet över hur jag vill att det ska se ut, men det kommer nog under vintern! : )

Jag är ledig idag, det är som sagt fullt upp ändå, men då jag jobbar i helgen är vilan från jobet ändå välbehövlig. Insåg då jag klev upp att det faktiskt behövdes en mulen dag, då lägenheten fått lida under dessa soliga veckor. Insåg också hur mycket sol det varit då jag inte kunde hitta av lysknappen i köket för att tända... lampor har helt enkelt varit överflödigt i det vackra vädret. Så idag fixas det både ute och inne hos oss... Vad gör ni en mulen sommardag?


Foto: Hus och Hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0