Lucia




Den här tiden på året brukar alltid rusa fram, men i år känns det som att tiden går ännu fortare än tidigare. Tänk att det var Lucia igår och att det nu bara är 10 dagar kvar till dopparedagen.

I helgen blev det massor av julbak. Började med lussebullar i lördags och i söndags åkte jag till mamma och pappa för att baka pepparkakor med hela familjen. Pappa och lillebror var dock inte så intresserade så det blev mest vi tjejer som bakade till slut. Kvällen avslutades med julknäcken som Samuel är huvudansvarig för! Så nu är det egentligen bara julgodiset som saknas! : )

Igår klev vi upp extra tidigt och kröp ner under täcket i soffan med glögg, lussekatt och pepparkakor för att se Luciamorgon. Det var riktigt mysigt, och bättre blev det då vi klädde på oss och åkte till mitt jobb för att se Luciatåget där. Barnen och ungdomarna var så duktiga och söta! : )  Tyvärr jobbade jag hela dagen och kvällen så jag missade Luciafirandet hos mormor, som är tradition. Men vi julpysslade lite på jobbet, så vi fick lite julstämning i alla fall. Ikväll är det julavslutning på jobbet, så då blir det ännu mer mys.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0