Datakollaps!





Här händer det grejer... Förra helgen precis då jag skrivit klart nästan hälften av min uppsats i Barnrätt, bestämmer sig vår dator för att ge upp! Jag känner att detta händer oss ofta, men då jag påpekade detta för Samuel fick jag bara en underlig blick tillbaka "Men älskling, det var ju faktiskt snart 2 år sedan vi bytte... bla bla bla..." Tycker det är jättekonstigt att just vår dator behöver nya delar var och varannat år, får för mig att alla andras grejer bara håller?! Nåja, efter två dagar visade det sig att Samuel lyckats rädda allt på hårddiskarna och ordningen är nu återställd... Efter lite panikskivande i två dagar är uppsatsen inlämnad och vi har en nyrenoverad dator!

Detta är i alla fall förklaringen till att det varit lite tunt med inlägg den senaste veckan. Här hemma har det julstädats lite, en ny fin julstjärna är uppsats och lite smått börjar julen ge sig till känna. Önskelistorna börjar så sakteliga komma in på mailen och jag ska se till att skicka min till tomten (eller mamma) imorgon. En stege står högt upp på min lista... Kanske inte riktigt en sådan som på bilden - även om den är toppenfin, men en enkel stege i vitt trä är jag mer sugen på! : )

I helgen är det fullt upp. Imorgon ska jag och Samuel på bio med min familj och sen ska vi försöka hinna på julmarknad. På söndag ställer jag och lillasyster ut på loppis och sedan blir det julbord med pappas släkt. Ingen vila, men det blir nog en välldans trevlig helg! : )



Bild: Alvhem

Kommentarer
Postat av: Sofia

Låter som en trevlig helg! Mysigt med julmarknad, hade tänkt hinna med nån i år också men får se om det blir av. Våran dator håller också på ge upp. Är typ 1½ år och nu måste vi ha nytt batteri, minst. Tycker de borde hålla liiite längre, men det är väl tänkt att man ska köpa ny dator vartannat år kanske? Hursomhelst, hoppas vi ses på tisdag! :-)

2010-12-05 @ 09:33:39
URL: http://mittlillamirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0