Lurad?



Ja än lever jag och nu är det bara finputset kvar på uppsatsen, vi planerar att lämna in den imorgonförmiddag, så lite spännande är det nu! : ) Annars har det precis som förra veckan varit mycket jobb och möten även denna vecka, så nu håller jag tummarna på en lugn helg och en lugn vecka nästa vecka. Förhoppningsvis inleds helgen redan imorgon med ett besök från Sofia och Viggo och sen lite shopping på lördag. Sedan är det faktiskt dags för inflyttningsfest på lördag. Så en lugn helg blir det kanske inte, men jag tror det blir trevligt i alla fall, och det är ju huvudsaken.

En mindre rolig sak är att jag tror att jag för första gången blivit lurad av en Internetbutik. Jag älskar mina muggar från Cult design (på bilden), men de tillhör en serie som ganska nyligen utgått. Trots att jag egentligen har så jag klarar mig så tänkte jag då jag lyckades hitta dem på webbshopen Inspiring you att jag kanske skulle behöva ett par till. Så jag beställde fyra kaffemuggar, en sockerskål och en liten kanna i serien. Samma dag drogs pengarna från kontot (ja jag var så dum att jag betalade i förskott för att slippa extra avgifter) 3-4 dagar skulle leveransen ta, men det nu har det snarare gått 4-5 veckor sedan beställningen. Något telefonnummer hittar jag inte och jag har provat maila Monica Danielsson som har butiken vid minst 4 tillfällen. Vad gör man? Ska man hoppas att grejerna dyker upp, se sina pengar som förlorade eller kan man anmäla till någon?


Uppdatering: Tack för er uppmuntran och hjälp! Jag har kollat upp detta lite nogrannare med juridikkunniga vänner, och jag kan göra både en polisanmälan för stöld och avtalsbrott samt en anmälan till konsumentverket. Har gett Monica som driver butiken ett par dagar till att höra av sig med en lösning. Ska också försöka få tag på henne via hennes arbetsgivare som jag lyckats luska rätt på. Vill egentligen inte ställa till med en stor scen för några hundralappar, men ingen gillar ju att bli lurad. Dessutom vill jag gärna se att ingen annan behöver bli av med sina slantar!

Uppdatering: Det löste sig. Fick efter många om och men tag på Monica som lovar att betala tillbaka pengarna. Hon ska lägga ner webbshopen och har inte administrerat den ordentligt de senaste veckorna. Men ber om ursäkt och ska förhoppningsvis sätta tillbaka pengarna på mitt konto. Så nu håller vi tummarna för att det blir så också. Där ser man, det finns kanske hopp för mänskligheten! : )

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jobbigt! Testat att googla och se om ngn fler beställt därifrån och haft samma problem?

2010-04-15 @ 21:44:30
URL: http://surangani.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ja, gör som A föreslagit. Men sen hade jag mailat henne och sagt att jag tänkt göra en polisanmälan och sedan gjort en. Hur var festen?

2010-04-18 @ 22:45:29
URL: http://levermindrom.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja verkligen! Som sagt så är jag inte hemma så mycket denna vecka, men nästa vecka är jag ledig mån-tis och förmodligen hemma från 14 på fredag, så då är ni varmt välkomna om ni har möjlighet nån av dom dagarna! :-)

2010-04-19 @ 09:09:45
URL: http://mittlillamirakel.blogg.se/
Postat av: Världens bästa Nina

Konsumentombudsmannen eller Allmänna reklamationsnämnden kanske kan hjälpa?

2010-04-19 @ 09:56:56
URL: http://snottra.blogg.se/
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Åh vad tråkigt! Hoppas att det löser sig

2010-04-20 @ 04:03:01
URL: http://www.inspireramera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0