Fokus fokus...





Idag är en sån där dag då det är svårt att verkligen få något gjort... Jag har ett seminarium att förbereda till på fredag och borde därför syssla med det. men inredningsbloggar, städning av lägenheten och planering inför helgen lockar mer och det är svårt att fokusera. Så nu planerar jag att muta mig själv med att gå en liten promenad och köpa med mig något gott från närbutiken för att sedan ta nya tag.

I helgen ska jag äntligen vara ledig och då finns det gott om tid (förhoppningsvis) att städa och pyssla på. Ska också försöka ta mig för att hitta på något roligt så jag får lite ny energi, det behövs i mörkret. Ikväll blir det pannkakor till middag och till det snabbgjort jordgubbssylt, innan jag ska jobba sista kvällen för denna vecka. Den fina skålen är en namnsdagspresent som mammsen fyndat på loppis i sommar - hon känner ju mig, glas ska det vara! : )


Recept på "Snabbsylt":


Jorgubbar/Hallon (frysta eller färska)
Syltsocker med pektin

Tina eventuellt bären och lägg dem sedan i en kastrull, strö på socker efter beskrivningen på förpackningen eller efter smak. Jag brukar ta mycket mindre än det som står på påsen. Låt sedan koka upp och koka utan omrörning i ca 10 min. Skumma av och låt svalna - klart!


Måste också bara skvallra om att min allra käraste syster har fått sig en alldeles egen lägenhet. Det som gjorde mig lite extra lycklig är att hon hamnar på "min sida" av stan, vilket innebär att jag kommer kunna ta en cykeltur dit när som helst. Men ja, jag lovar att ringa först! Grattis Josefin! : )

Kommentarer
Postat av: A

Nämen va roligt för henne!! Vars blir det? Och när?

2010-10-27 @ 16:14:17
URL: http://surangani.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åh va kul! Hälsa henne och gratta så mycket :-)

2010-10-27 @ 20:40:03
URL: http://mittlillamirakel.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej min vän, har tänkt på dig med, men det har varit mycket nu med familjen och jobb så all min energi har gått till det. Jo jag ska hem oxh förhoppningsvis har jag tid för en dejt, vet inte hur mormor mår men mår hon som hon gjort hitintills ska det inte vara något problem. Om vi ska ses på eftermiddagen/kvällen så måste jag höra med mamma om hon kan vara hos mormor.. Är det någon dag/tid som passar dig bättre?

Kramar

2010-11-05 @ 19:29:20
URL: http://levermindrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0