Söndagssoppa



Den här veckan är lite upp och nervänd hos oss. Vi har börjat slipa och spackla inför tapetsering på lördag och med täckpapper och damm överallt ska vi ha en massa besök! Imorgon kommer först några klasskompisar på fika och sedan Angelica. På fredag får vi fint middagsfrämmande av hela familjen samt mormor och Henry. Ska bli välldans trevligt och jag hoppas alla kan bortse från allt stök och att de framförallt kommer och kikar hur resultatet blev efter tapetseringen! : )

Måste bara tipsa er om den här soppan. Vi åt den som söndagsmiddag i helgen och tillsammans med dagsfärskt bröd var den verkligen toppengod! Perfekt om inspirationen börjar tryta och man tröttnat på att köttfärspaketet från frysen alltid innebär köttfärssås och spagetti! Vi hade ingen salsa och ingen rödvinsfond denna gång, så det fick bli chilisås och oxfond istället. Dessutom slängde vi i lite vitlök, som tipsas om här. Den belv som sagt toppengod och rekommenderas varmt!

Måste också säga tack för alla gulliga kommentarer jag fick på mitt förra inlägg. Man skulle kunna tro att jag skrivit om någon som var massor viktigare än tapeter, men jag antar att ni efter allt mitt tjat också insett att letandet efter just dessa tapeter blivit en lite större grej här hemma än vad som kanske egentligen är hälsosamt! : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0