Middagstips!



Perfekt om du har tid, men ingen lust att stå vid spisen och laga maten. Gör en köttfärslimpa efter ditt favoritrecept, jag använder "Vår kokbok". Forma köttfärsen till en limpa och lägg i en stor ugnssäker form. Sätt ugnen på 225 grader. Hacka potatis, morötter och lök. Koka morötter och lök ca fem minuter och häll sedan ner det i formen. bredvid limpan. Sätt in allt i ugnen och sänk värmen till 175 grader. Låt stå i ugnen i ca en timme - middagen är serverad och du hinner diska, plugga eller se på TV medan maten sköter sig själv i ugnen.

Att bero på mat, ikväll blir det storhandling på ICA Maxi. Den här gången har jag bestämt mig för att handla själv. Jag älskar att handla mat, det gör verkligen inte Samuel, så tar jag med honom får jag aldrig gå och strosa så länge som jag vill och han gnäller mest. Så nu ska jag ta med ICA-kortet och min handlingslista och gå precis så länge som jag vill och klämma på tomater eller läsa på burkar.  : )

Kommentarer
Postat av: Angelica

Åh men lycka!!

2010-03-22 @ 17:03:34
URL: http://surangani.blogg.se/
Postat av: muminmamman

Tänk vad konstigt. När jag var i er ålder så älskade jag att fara och handla mat . Var och provade olika affärer för att hitta den bästa hihihi. Nu är det det tråkigaste och värsta jag gör och brukar idka utbytegöra med Dan tex: jag damsuger och torkar golv om du handlar?

2010-03-23 @ 09:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0