Helgen


Denna helg har det varit full fart på oss (som vanligt nu för tiden). Kan ju börja med att säga att det gick bra hos vetrinären i fredags - skrev ju att jag och mamma skulle dit med Hamlet. Idag låter som att han är så gott som återställd, det var ett kattbett han hade fått i tassen som blivit infekterat. Vi fick sedan middagsbesök av Samuels föräldrar och Samuels gulliga pappa hjälpte oss sen att sänka badrumsinredningen! Jag smet iväg på inflyttningfest hos Axel, tyvärr kom jag lite sent pga. att vi hade besök, men jag hade väldigt trevligt den stund jag var där! : )

I lördags var det val av tapeter som gällde. En del lampbutiker hann vi också med innan vi slank in för ett besök hos Markus (Samuels lillebror) som tagit över vår gamla lägenhet. Det känns lite konstigt då man kommer dit nu faktiskt, men fint hade han fått det. På kvällen blev vår utekväll inställd, kanske var tur för vi var rätt trötta. Så vi såg schlager och åt chips istället! ; ) Igår tog vi igen lite förlorad träning och handlade på ICA Maxi, jag älskar verkligen storhandling, det gör inte Samuel!

Så till det nya kapitlet i mitt liv. Idag börjar jag officiellt skriva C-uppsats! Känns helt galet. Kanske inte låter som så mycket för världen, men för mig är det ett test på vad jag faktiskt hunnit lära mig under dessa tre år. Jag har ju visserligen en termin kvar. Men till hösten är det valbara kurser som står på schemat och det blir mest en avrundning och fördjupning på det vi redan läst, så detta är sista kapitlet som inleds på utbildningen! : )


Kommentarer
Postat av: muminmamman

Jag minns uppsatsskrivandet. Det var hårda veckor. Jag minns särskilt att jag på slutet plötsligt tittade ut och upptäckte att det var vår. Dagens sanning hade aldrig märkt att snön tinat.

2010-02-22 @ 18:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0