Vi tog oss ur tapetdjungeln - levande!

 


Äntligen, nu har vi valt alla tapeter och jag tror att det känns rätt bra för oss båda. Till vardagsrummet blev det Fiona - Nordiv leaves 304001. Vi funderade länge på att ta den med grå blommor, men den hade en grålila botten och eftersom vi ska ha den på så lite vägg så bestämde vi oss för att inte fega ur! :)  Till köket blev det tillslut Samuels favorit ECO - Line 5002, här hade jag kunnat tänka mig en mer spännande tapet, men fick ge mig tillslut och jag tror detta kan bli bra också! I hallen vann däremot jag, jag får mina två våder mellan dörrarna med en lite speciell tapet. Skippade tapeten i förra inlägget för att det kändes som att alla rum helt plötsligt blev svart-vita och ganska "grafiska". Dessutom känner jag mig redan lite leds på bokstavstrenden. Vi stog länge och tittade på en svartvit tapet med träd och fåglar (minns ej märket), men för att få lite färg på väggarna och för att vara lite "crazy" så vågade vi tillslut chansa på Nina Cambells - Farfalla 04, 55504 med fjärilar. Jag har alltid haft en förkärlek för fjärilar så jag tror och hoppas att det blir bra trots att vi inte kikat så mycket på den tapeten tidigare. Om inte så är det ju bara två våder, så det går ju att tapetsera om utan större problem! :) Så nu är det i alla fall sluttjatat om tapeter här och hemma hos oss för ett tag framöver! En ny kökslampa har vi också hittat, ni ska få se vad det blev vid ett senare tillfälle.

Ikväll belönar vi oss själva med myskväll i soffan. Det blir chips, ostbågar och melodifestivalen! Hoppas ni också får en trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Julia

svar: haha, ja! :D

2010-02-21 @ 07:39:09
URL: http://hometome.blogg.se/
Postat av: lukes

dagens fråga: Vilken är din favoritserie? :)

2010-02-21 @ 08:07:45
URL: http://lukes.devote.se
Postat av: Josefin

Dom var fiina! :) Ska bli kul att se sen när ni fått upp dom på väggen! Tror att det blir jättebra :)

2010-02-21 @ 14:20:52
Postat av: Angelica

Superfint! Kul med lite färg också:)

2010-02-21 @ 14:40:11
URL: http://surangani.blogg.se/
Postat av: Sofia*

Jättefina, och jag älskade den med fjärilar! Kommer bli jättefint! Vilken vägg är det ni ska tapetsera i vardagsrummet?

2010-02-22 @ 07:24:26
URL: http://mittlillamirakel.blogg.se/
Postat av: Home of Nina

Hej och tack för fint besök och kommentar på min blogg häromdagen! Ja, det är inte lätt det där med tapeter, särskilt när man är två som skall enas. Det blir spännande att få se dem på väggen när ni är färdiga! Kram Nina

2010-02-22 @ 14:07:12
URL: http://www.homeofnina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0