Ljuset i tunneln...



Äntligen, i fredags fick vi lämna in c-uppsatsen! Nu väntar bara en nervös vecka innan vi får tillbaka den för att sedan kunna göra eventuella kompletteringar, men vilken känlsa det var att få lämna den ifrån sig och veta att det så gott som är gjort! Mamma och pappa var snabba och kom förbi bara snett efter att jag kommit hem med dessa fina blommor. Mammsen har koll på vilka favoritblommorna är! : )

Den härliga känslan av lättnad har som suttit i sen hela helgen. Fredagen inleddes med ett trevligt besök från (numera nästan grannar) Sofia och Viggo. Vi fikade och surrade bort ett par timmar. : )  I lördags hade vi äntligen inflyttningsfesten, det blev riktigt trevligt och seent! Då vi hade några vänner som sov över dukade vi på söndagmorgon fram ordentlig frukost och vi tjejer blev kvar vid bordet i säkert 2 timmar. Sedan tog jag och lillasyster en promenad och fick med oss årets första dajmstrut hem. Denna avnjöts i solen på vår altan! Helgen avrundandes med ett kort besök hos mamma och pappa för att hämta sommardäcken som fortfarande inte sitter på bilen.

Jag förlängde också helgen och tog ledigt från skolarbete igår för en shoppingtur på stan med lillasyster. Det blev en del nyttigheter och onyttigheter, men ingen bikini som var det jag egentligen behövde. Så det får bli en ny shoppingdag snart igen. Hann också förbi till optikern och fick veta att "falsk närsynthet" är det som orsakat min huvudvärk de senaste veckorna. Tydligen måste jag inte bara träna magmusklerna inför sommaren utan nu också ögonmusklerna... Det kan ju bli lite spännande! Skönt var det i alla fall att få veta att jag inte behöver glasögon än på ett tag. : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0