Vilket år sa du att det var?


I denna artikel i Aftonbladet idag var det Margareta Brandby-Cöster Teologie dr, präst och ledamot av Svenska kyrkans teologiska kommitté som skrev "Äktenskapet tunnas inte ut för att homosexuella får gifta sig". Hon skrev en massa andra bra saker också som t.ex. att "Svenska kyrkan har arbetat med frågan om homosexuellas plats i kyrkan sedan tidigt 70-tal. Den är alltså grundligt beredd under lång tid."

Jag tycker det hon sa var bra, men det kändes som att man läste en artikel från just 70-talet. Jag trodde det var länge sen vi kom överens om att Gud inte hatar homosexuella, eller? Jag tror inte Svenska kyrkan har så stort val, tror de måste börja se att Bibeln kan vara lite färgad av hur människors värderingar såg ut då den skrevs... Håller i alla fall tummarna för mina homosexuella vänner idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0