I'm back





På många olika sätt känns det som att livet återvänder just nu. Våren är på väg att smälta fram, inspiration och motivation kommer åter och jag fick jobbet jag så gärna ville ha! : )  Känner mig lyckligare och mer full av liv än jag gjort på mycket länge. Det nya jobbet kommer innebära att jag får arbeta med ungdomar, precis som jag önskar. Dessutom är det inte en heltid så jag kommer att kunna njuta lite av livet samtidigt också! : )

Den senaste tiden har jag känt lite smått panik över det här med jobbet, att inte veta var och när man ska arbeta, flyga och flänga, anpassa sig efter andra hela tiden och inte känna sig trygg någonstans... det tär både på humöret och orken. Sedan jag skrev på kontraktet på det nya jobbet känns det som att jag kan andas igen och nu hoppas jag att det ska bli kul att gå till jobbet igen!

Vi har också haft en mycket bra helg. I lördags hade vi en toppentrevlig heldag med mormor och Henry. Vi shoppade, skrattade och åt god mat, hela familjen! I söndags spenderade vi dagen i skidbacken och blev lite solbrända till och med. Det är så härligt att känna att våren är på väg! : )  Ikväll fick jag mig dessutom en långpromenad med Sofia, det var så härligt att få röra på sig utomhus utan täckbyxor och tjocktröjor!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Det låter ju underbart! Grattis!!



Vacker bild du visar. Vi har lika smak för även jag har en Iittala skål och en poster från Moderna! ;) Nice!



Kram Maria

2011-03-23 @ 18:12:57
URL: http://mariaemb.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Ja, har blivit lite fuskande för oss också. Men ska försöka hålla mig nu till påsk tänkte jag. Då måste man ju få unna sig lite godis i påskägget. :-) Vi måste verkligen ta oss ut fler gånger! Var skönt att komma hemifrån och tänka på annat en stund!

2011-03-23 @ 20:28:40
URL: http://mittlillamirakel.blogg.se/
Postat av: Helena

Underbart Johanna!!! Att jobba med ungdomar passar nog dig alldeles perfekt även om det inte är det enklaste alla gånger. Förstår verkligen att det känns skönt att äntligen få lite trygghet i livet, rutiner. Som en kompis till mig sa, -Svensson livet är underskattat :)Kram på dig!

2011-03-28 @ 15:22:54
URL: http://jennyhelenacristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0