Surr surr



Vi har haft en fantastiskt trevlig helg, med mycket god mat och trevligt umgänge! I fredags besökte jag tillsammans med mammsen och lillebror "Smultronstället" en bit utanför stan. Sen blev det myskväll och film med Samuel. I lördags hade vi besök av Sofia och Erik, vi grillade tillsammans och tog oss ner på stan där vi mötte upp lite fler vänner. Söndagen innebar mest pyssel, bland annat kom sista plantorna i pallkragen på plats. : )

Jag och Samuel har kommit överens om att humlor nog är den minst läskiga insekten. Vi har ett helt gäng som bor hos oss och ibland kan man fastna länge med blicken på dessa små krabater. Jag hade innan helgen en bukett lupiner som tappade sina blomblad på trädgårdsbordet. Dessa fick snabbt besök av en humla, som la sig ner på sidan och kullrade runt för att suga i sig godsakerna, innan han flög till nästa och upprepade proceduren, han var så söt! : )

Kommentarer
Postat av: muminmamman

Visst är humlor söta. Jag kallar dem för "mummlor" för ibland så låter de så när de hittat ngt riktigt sött och gott mummmumm.......

2011-07-05 @ 08:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0