Loppisfyndat




I söndags var jag på loppis. Hade egentligen inte så höga förväntningar, så därför blev jag extra glad då jag såg den här fina sockerlådan stå helt ensam i ett hörn under en klädställning med gamla vinterkläder. Kvinnan som sålde den ville dock ha en ganska saftig peng så jag köpte en annan sak istället (bild kommer sen) och gick vidare. När jag kom tillbaka varv två träffade jag istället mannen i huset. Vi tittade lite på lådan tillsammans och han ursäktade att den var lite sprucken i botten (vilket jag i och för sig tyckte var lite charmigt, är ju inte så att jag faktiskt ska förvara socker i den), och erbjöd sig att sälja den för 50kr - ja tack sa jag och betalade snabbt innan kvinnan hann tillbaka! ; ) 

Nu står den fina lådan som bokhylla inne på kontoret och jag blir lika glad var gång jag sneglar på den! Ovanpå lådan/hyllan står mitt K som jag gjutit i betong samt ett annat fynd. Förra veckan kikade jag nämligen in på Marias blogg som jag ganska nyligt börjat följa. Då visade det sig att hon skulle sälja delar av den butiksskylt hon räddat för en tid sedan. Jag kastade mig över mailen och lyckades få den sista bokstaven! : ) Den kommer så småningom att hamna på väggen i hallen där det pågår en liten budjetrenovering (läs ommöblering) just nu.

Ikväll blir det som vanligt jobb och så fortsätter det egentligen resten av veckan. På torsdag tar jag dock en liten paus och åker och fikar med familjen då pappsen fyller år. Första snön brukar förresten enligt familjens statistik komma kring hans födelsedag, så det är bara att hålla utkik! Ha en skön kväll : )


Kommentarer
Postat av: pysseliten

Härligt loppis fynd .Och bokstaven vart ju kanon bra .

2010-10-12 @ 21:14:34
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Erica - b a g [ e r i c a ]

vilken härlig blogg du har! kommer aboslut kika in igen, kul att du besökte mig, så jag hittade till dig :-)

2010-10-13 @ 08:58:58
URL: http://thereisnoplacelikehome.blogg.se/
Postat av: Ida

Smart att göra bokhylla av lådan! Jag letar också efter en liten bokhylla, en sån konstruktion kanske kan vara möjlig att ordna... Kram på dig

2010-10-13 @ 15:50:19
Postat av: Johanna

Ida: Tack, ja jag tycker den blev ganska fin! Absolut, den tar ju lite mindre plats och blir ju lätt att placera tack vare att den är så liten och nätt! Du får spana på loppisar framöver. Vi måste förresten höras om november.. jag är fortfarande sugen på att komma och hälsa på men har inte kommit mig för att ringa dig än! :)

2010-10-13 @ 16:18:34
URL: http://sarajohannaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0