Cupcakes & Vila






De senaste två veckorna har jag förutom att jag studerar på 150% också jobbat 10 av 14 kvällar. Inte så supersmart som ni kanske förstår. Helgen var helt galen, jobbade fredagkväll och klev upp tidigt för att baka Cupcakes till Samuels mormor som sedan fick sig i en påhälsning. Alla påpekar alltid att hon är så dålig på att äta, men jag har aldrig varit med om att hon lämnat en tugga av mina cupcakes - komplimang? : ) Senare på kvällen blev det jobb igen och på söndagmorgon tog jag mig inte ur sängen - så kan det gå!

Som tur var behövdes bara en lång dag med film, chips och mys för att piggna till. Denna vecka blir det lugnare, har jobbat måndag och tisdag men resten av veckan är jag ledig. Till helgen åker vi till Piteå och blir lite ompysslade också! : )

Denna gång blev det min version av enkla chokladmuffins, som jag annars kan tycka har en tendens att bli lite torra. Min lösning är att stoppa i någon form av fyllning. Denna gång blev det jordgubbar och vit choklad som hackades lite slarvigt och tippades i smeten. Rörde sedan ihop färskost, smör, florsocker och kakao lite på känn och spritsade detta ovanpå cupcaksen innan jag dekorerade dem. De fick bra betyg av både Samuels mormor och kusiner! : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0