Trevligt besök och litet test


Cupcake i form


Har länge varit sugen på att testa baka cupcakes direkt i en dessertform, så igår då jag bakade choklad-cupcakes testade jag! Resultatet var ok, men de blev lite torra pga att jag gräddade dem för länge. Carro fick vara provsmakare och vi hade en mysig kväll med mycket skvaller, har knappt sett tjejen i sommar. Hon kom också på problemet med gräddningen, den varma formen gjorde nog att kakan "eftergräddades" i formen ett bra tag efter att man tagit ut dem från ugnen, får helt enkelt prova igen!

Provade också den nya spritsen från London, är dock inte alls nöjd, den var inte som jag tänkt mig, så jakten fortsätter. Väntar på ett paket som jag hoppas kommer lösa det problemet! : )


Kommentarer
Postat av: Erika

Vad fiffigt att baka dem direkt i dessertskålen! Men vad var det för fel på den spritsen? Såg snyggt ut i mina ögon...

Ha det bra!

2009-09-11 @ 13:12:21
URL: http://swinginvintage.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0