Lyxiga Chokladbollar


Chokladbollar



Strössel


I går kväll var det meningen att jag skulle roa mig med en klasskompis, men jag blev lite krasslig efter en sväng på Plantagen, så jag fick bädda ner mig istället. Efter lite vila och mat piggnade jag till lite så jag och Samuel satte igång med storbak! Okej, liten överdrift kanske, men lyxiga chokladbollar blev det i alla fall. Mer bakning inför födelsedagen blev det idag på morgonen, kommer ett inlägg senare med resultatet!


Lyxiga Chokladbollar
Ca 30 stycken


75 g mjukt smör
1,5 dl strösocker

1 msk vaniljsocker

4 dl havregryn (jag använde fiberhavregryn)

2 msk kakao

3 msk kallt kaffe eller vatten


Garnering:

50 g choklad

Olika sorters strössel eller pärlsocker


Rör ihop smör, socker och vaniljsocker.

Rör i havregryn, kakao och kaffe. Låt smeten stå en stund så att den stelnar lite, då går det lättare att forma bollar.

Forma runda bollar.

Smält chokladen i mikro eller vattenbad. Ta lite choklad i handflatan och rulla bollarna i choklad. Vänd sedan runt dem i pärlsocker eller strössel.

Kladdigt men toppengott! : )


Kommentarer
Postat av: åsa - hello sugar!

så fina de blev med olika strössel på! :) gulliga formar hade du också!

2009-05-24 @ 21:42:30
URL: http://hellosugar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0