Plugg-date och mer cupcakes!


Hallon- & choklad cupcakes





Idag hade jag, Märta och Johan plugg-date hemma hos mig. Det blev rester av morotskakan och cupcakes. Så här såg fredagens muffins ut med frosting och sockerpärlor på.

Färskost-frosting

150 g färskost (jag brukar använda philadelphia orginal) 
50 g smör
ca 1 pkt florsocker
1-2 msk kakao

Vispa smöret tills alla klumpar är borta. Tillsätt philadelphia och fortsätt vispa. Sikta i florsockret, lite i taget. Glasyren ska bli tjock och ganska fast. Blir den för lös tillsätt mer florsocker, för fast, tillsätt bara mer philadelphia.

Kommentarer
Postat av: Muminmamman

Du är ju helt otrolig?????

Vad gott det ser ut. Kan dessa skapelser frysas?

Vad eländigt att jag inte kan(läs: tycker om)baka.

I vår familj så är det S som står för den gåvan. Min dotter tycker bara om att äta skapelserna.

2009-03-18 @ 13:42:46
Postat av: A

Åh så frestande....mitt sockerbegär blir inte bättre alls...haha.

2009-03-19 @ 10:53:05
URL: http://surangani.blogg.se/
Postat av: Johanna

I-L: Man tackar! :) Nja, jag brukar bara frysa själva kakan och sen bara vispa ihop fosting eller smörkräm precis innan de ska serveras. Man kan förvara frosting i kylen i alla fall ett par dagar, om man mot förmodan inte äter allt på en gång! Iofs fryser jag morotskaka med glasyr, så det kanske kan gå att frysa cupcakes också?

2009-03-19 @ 23:02:23
URL: http://sarajohannaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0