Kamsjön 2


Det fina huset


Djur fanns fortfarande på gården


Mysigt kök i mycket gammalt stuk


Här satt vi & fikade blåbärsbullar då jag var liten!



Vi gjorde som sagt ett besök i min gammelfarmors gamla hus. Hon var en otrolig kvinna som levde ett långt liv vilket jag är tacksam över eftersom det gav mig & mina syskon möjligheten att lära känna henne innan hon gick bort. Huset står i stort sett kvar som jag minns det & jag hittade en hel del skatter som jag fotade & ska visa senare... Mycket stod som sagt orört & grannen hade till & med fortfarande djur bakom ladugården på tomten, så det kändes fortfarande som att någon bodde där, vilket är jätteroligt. Nu används huset mest under sommaren av släkten & även under jakten & skotersäsongen.

Kommentarer
Postat av: Angelica

åh idyllen!

2009-07-30 @ 13:36:49
URL: http://surangani.blogg.se/
Postat av: Erika

Gud så underbart vackert! Man blir klart sugen på att flytta ut på landet. Jag tycker det är lite problematiskt det där, för samtidigt som jag vill ha närheten till staden med dans, vänner etc, så kan jag inte låta bli att drömma om ett hus med ett riktigt lantkök och ett ljust syrum. Svårkombinerat...

2009-08-03 @ 14:45:42
URL: http://swinginvintage.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0