Arraksbollar


Arraksbollar med moccaströssel


Går fort att blanda i min fina Kitchen Aid : )


Ibland behöver det ju inte vara så komplicerat med bakning för att det ska bli gott. Dessa goda chokladbollar gjorde jag för ett par veckor sedan. De var ljuvliga och så galet enkla att göra, till och med småbarn klarar detta & ingen ugn behövs, så det är ett perfekt projekt en regnig dag i sommarstugan! : )

Recept Arraksbollar
ca 20st

100 g mjukt smör
1½ dl strösocker
3 dl havregryn
3 msk kakao
2 msk vatten/kallt kaffe
Arraksessens efter smak

Blanda smör, strösocker och havregryn i en bunke. Rör ner kakao & sist vatten/kaffe. Tillsätt arraksessensen efter smak. Forma smeten till bollar & rulla dem i strössel. Jag använde ett moccaströssel, men chokladströssel går lika bra!

Receptet kommer från Leila A Piece of Cake

Kommentarer
Postat av: Angelica

Mmm så farligt gott! Kanske blir såna ihelgen, går ju så fort att slänga ihop!

2009-08-07 @ 21:59:31
URL: http://surangani.blogg.se/
Postat av: åsa - hello sugar!

mums! arraksbollar har jag inte ätit på jättelänge. och jag älskar din fina kitchenaid!

2009-08-10 @ 21:19:58
URL: http://hellosugar.se
Postat av: PappaYeti

Dom var goda!!!!

2009-08-13 @ 23:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0